A Szolgáltató adatai:
- CENTRUM SHOP KORLÁTOLT FELELŐSÉGŰ TÁRSASÁG
- Székhely:7090 TAMÁSI, Rákóczi u. 95.
- Levelezési címe: 7090 TAMÁSI, Rákóczi u. 95.
- Cégjegyzékszáma:17-09-012077 Szekszárdi Törvényszék Cégbírósága
- Adószáma: 27040401-2-17
Tárhely szolgáltató adatai:
- 23VNet KFT. 1132 Budapest, Viktor Hugo u.18-22. info@hostit.hu
Ügyfélszolgálati elérhetőségek:
- 7090 Tamási, Rákóczi u. 95.
- Tel:06-74-472-324 H-P:8-17 óráig
- E-mail: allatiweb18@gmail.com
mint a www.allatiweb.hu oldalon elérhető online áruház üzemeltetője (a továbbiakban: Szolgáltató)
A szolgáltatás igénybevétele
2.1 A szolgáltatás igénybe vevője
Jelen szerződés hatálya kiterjed minden olyan természetes, illetve jogi személyre vagy jogi személyiség nélküli szervezetre, aki/amely információs társadalommal összefüggő, valamint a Polgári Törvénykönyv, illetve – természetes személynek minősülő fogyasztó esetén - a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz alkalmazásával - a Szolgáltató által nyújtott – szolgáltatást vesz igénybe (a továbbiakban: Vevő). Szolgáltató és Vevő a továbbiakban együttesen: Felek.
2.2 A szolgáltatás igénybevételének feltétele
A Vevő a szolgáltatás igénybevételével (a Webáruház használatával, a regisztrációval, illetve a megrendeléssel) ráutaló magatartással tudomásul veszi és elfogadja a jelen általános szerződési feltételekben, továbbá a Szolgáltató Adatkezelési tájékoztatójában foglalt valamennyi feltételt.
2.3 A szolgáltatás tárgya
A szerződés tárgya a Szolgáltató által üzemeltetett www.allatiweb.hu online áruházban (a továbbiakban: Webáruház) található valamennyi termék.
A szerződéskötés lépései
3.1 Az online megrendelési felületen történő szerződéskötés
3.1.1 A termék kosárba helyezése
A megvásárolni kívánt termék lényeges tulajdonságait, képét, valamint a termék adóval megnövelt teljes összegét tartalmazó árát az adott termék melletti ismertető tartalmazza. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságtól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek. A megvásárolni kívánt termék kosárba tételét követően, a kosár tartalma a Webáruház jobb felső sarkában található „A kosár megtekintése” menü legördítésével, illetve a hivatkozásra kattintással érhető el. A „Kosár” oldalon lehetőség van a megrendelt termékek darabszámának módosítására, a vételár ellenőrzésére, valamint a termék kosarából történő törlésére.
3.1.2 Felhasználói fiók regisztrációja
A megrendelés leadása felhasználói regisztrációhoz kötött. A korábban már regisztrált Vevő a Webáruházban elhelyezett felületen tud bejelentkezni az oldalra. Felhasználói fiókkal nem rendelkező Vevő a „Bejelentkezés” oldalon a „Fiók létrehozása” felületen vagy a megrendelésének elküldése során kezdeményezheti a felhasználói fiók regisztrációját a kért adatok megadásával.
3.1.3 A megrendelés folytatása, az adatbeviteli hibák javítása és a megrendelés elküldése
A megrendelés leadása a „Kosár megtekintése” jobboldali legördülő menüben lévő Fizetés gombra történő kattintással, valamint a „Kosár” oldal alján a megrendelési űrlap kitöltésével folytatható a bejelentkezést követően, illetve azzal egyidejűleg. A Vevő kiválaszthatja a szállítási módot, ellenőrizheti a kosár tartalmát a megrendelés összegét és a szállítási-, illetve számlázási adatait. Amennyiben a számlázási adatok eltérnek a szállítási adatoktól, akkor a Vevőnek lehetősége van a módosításra, javításra. A megjegyzés rovatban további információk, észrevételek, kérések adhatók meg a megrendeléssel kapcsolatban. Az adatok elektronikus rögzítése során felmerülő hibákat (számlázási, szállítási adatok elírásai) a Vevő a megrendelés elküldését megelőzően javíthatja. A regisztrációs adatok javítása a belépést követően a Webáruházban található hivatkozásra kattintással lehetséges. A Vevő a „Rendelés megerősítése” gombbal fejezheti be és adhatja le megrendelését, melyről a regisztrált e-mail címére 24 órán belül automatikus visszaigazoló e-mail érkezik. Amennyiben ezt nem kapja meg, kérjük keresse fel ügyfélszolgálatunkat, illetve tekintse elektronikus postafiókjának SPAM mappáját. A Szolgáltató által küldött automatikus visszaigazolás nem minősül szerződéskötésre irányuló jognyilatkozatnak, az csupán a Vevő ajánlatának visszaigazolására szolgál.
A megrendelések feldolgozása munkanapokon 08:00-tól 17:00 óráig, legkésőbb 48 órán belül történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra.
3.1.4 A szerződésre vonatkozó adatok
A szerződés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, a megrendeléseket a Szolgáltató a megrendeléstől számított 5. évig utólag hozzáférhető módon iktatott formában rögzíti. A szerződés nyelve magyar.
Telefonon és elektronikus levelezés útján történő megrendelés:
Telefonon történő megrendelés esetén munkatársaink munkanapokon 8-17 óráig állnak rendelkezésre. E-mail útján történő megrendelés a megrendelni kívánt termékek listájának, valamint a Vevő nevének és címének feltüntetésével lehetséges.
Tel.: 06-74-471-324 és 06-30-3355101(munkanapokon: 8 – 17-ig)
e-mail: allatiweb18@gmail.com
Vételár és fizetési feltételek
4.1 A termék vételára
A Webáruházban a termék mellett feltüntetve található a termék adóval megnövelt teljes összegét tartalmazó ára, amely nem tartalmazza az esetleges szállítási költséget. Az árak forintban értendőek, az árváltoztatás jogát a Szolgáltató a megrendelés feldolgozásáig fenntartja.
4.2 A termék vételárának teljesítése
A Vevő a megrendelt termékek vételárát és az esetleges szállítási költséget a következő módokon fizetheti:
-Előre utalással
BANK:Hungária Takarék 71800219-16119279-00000000
Közlemény rovat: felhasználónév és a rendelés azonosítószáma!
-Utánvéttel
-Készpénzben a helyszínen, az átvételi pontokon:
- TÁPCENTRUM - 7090 Tamási,Rákóczi u. 95.
- KEDVENC ÁLLATELEDEL SZAKÜZLET - Tamási Zrínyi u. 2
- KEDVENC ÁLLATELEDEL BOLT - 7081 SIMONTORNYA,Mátyás kir. u. 2-3.
- DOG SHOP BUDAPEST - 1073 Budapest,Kertész u. 27.
A Szolgáltató a Vevő által megfizetett összegről minden esetben számlát állít ki, amelyet a termékkel együtt küld meg Vevő részére és melynek másodpéldányát a Szolgáltató a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 169. § (2) bekezdése értelében a kiállítástól számított 8 (nyolc) évig köteles megőrizni.
A termék átvétele, szállítási feltételek és határidők
A megrendelést követően 5-7 munkanappal a futárszolgálat kiszállítja a megrendelt termékeket.
5.2 A szállítás részletei
A termékek szállítását a GLS futárszolgálat végzi. A cég felkeresi a vásárlót, és próbálja az utánvételes csomagot személyesen kézbesíteni. A kiszállítás hétfőtől péntekig 8.00-tól 18.00-ig történhet. Kérjük a csomagot kézbesítéskor a futár előtt szíveskedjék megvizsgálni, és esetlegesen a termékeken észlelt sérülés esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni!
A házhoz szállítás költségei (melyek a vásárlót terhelik):
0,1 kg | - | 2 kg | = | 2000 Ft. |
2 kg | - | 5 kg | = | 2600 Ft. |
5 kg | - | 10 kg | = | 3000 Ft. |
10 kg | - | 15 kg | = | 3500 Ft. |
15 kg | - | 40 kg | = | 4000 Ft. |
Utánvételi és csomagdíj nem kerül felszámításra!
Át nem vett, visszaküldött csomagok esetén a visszaszállítás díja a Vevőt terheli, újra küldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő átutalása esetén áll módjában a Szolgáltatónak ismételten elindítani! Ebben az esetben előzetes egyeztetés szükséges a Szolgáltató elérhetőségének valamelyikén.
Utánvétel történő megrendelés esetén, amennyiben a megrendelt csomag átvétele Vevőnek felróhatóan meghiúsul, Szolgáltató minden esetben érvényesíti Vevővel szemben a termék kiszállításából eredő kárát.
Panaszkezelés, jótállás
6.1 A panaszkezelés módja és helye
Vevő panaszait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő. Valamennyi előterjesztett panaszra a Szolgáltató érdemi tájékoztatást ad a Vevőnek a panasz benyújtásától számított 30 napon belül.
Panaszkezelés:
- Tel.:06-30-3355101
- email:allatiweb18@gmail.com
Igényérvényesítés hibás teljesítés esetén:
- Tel.:06-30-3355101
- email.:allatiweb18@gmail.com
Panaszkezelés
Tájékoztatjuk, hogy amennyiben a termékekkel, a weboldallal, a vásárlás folyamatával, a fizetés folyamatával, szállítással, fogyasztói jogok gyakorlásával kapcsolatos kérdésük, kifogásuk van, úgy az alábbi elérhetőségeken állunk vásárlóink rendelkezésére.
Tájékoztatjuk, hogy a fogyasztói jog gyakorlásával kapcsolatos írásbeli nyilatkozataikat (pl.: elállási nyilatkozat, reklamáció, egyéb igénybejelentés, stb.) az alábbi elérhetőségeken tehetik meg:
CENTRUM SHOP KFT.
7090 TAMÁSI,Rákóczi u. 95.
E-mail:allatiweb18@gmail.com
Amennyiben elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbiakban feltüntetett elérhetőségek igénybevételével vállalkozásunk részére.
Amennyiben úgy ítéli meg, hogy a panaszkezelés során jogai sérültek, vagy a panaszkezelésünk eredményével nem ért egyet, úgy igényének érvényesítése érdekében az alábbiakról tájékoztatjuk:
A fogyasztó valamely fogyasztóvédelmi problémájának megoldása érdekében az alábbi intézményekhez fordulhat segítségért – az alábbi tájékoztatásban felhasználásra, átvételre kerültek a fogyasztóvédelmi hatóság fogyasztói portáján közzétett tartalmak a hatékonyabb fogyasztói igényérvényesítés érdekében:
A fogyasztóvédelmi hatóság fogyasztóvédelmi jogszabálysértés esetén jár el
A fogyasztó bármilyen fogyasztóvédelmi probléma esetén a fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhat. A fogyasztóvédelmi hatóság kérelemre, vagy hivatalból eljár, vizsgálva ezzel a vállalkozás piaci magatartását fogyasztóvédelmi szempontból. A fogyasztó egyedi ügyét azonban a békéltető testület oldja meg, azaz a fogyasztóvédelmi hatóság ebben az esetben átteszi a kérelmező ügyét a békéltető testülethez.
A fogyasztóvédelmi hatóság a kormányhivatal. A fogyasztóvédelmi hatóság elérhetőségei megtalálhatóak a http://www.kormanyhivatal.hu/hu oldalon.
Cégünk székhelye szerinti fogyasztóvédelmi hatóság elérhetőségei:
Tolna Vármegyei Kormányhivatal Közlekedési, Műszaki Engedélyezési, Mérésügyi és Fogyasztóvédelmi Főosztály
Cím: 7100 Szekszárd, Kiskorzó tér 3.
Telefon: (74) 415-411 112-es mellék
E-mail: tolna.mf.vezeto@tolna.gov.hu
A békéltető testület egyéni ügye megoldásában segít. Ha a fogyasztónak vásárlásával kapcsolatban kifogása merül fel, és azt nem tudja a vállalkozással rendezni, a gyors, ingyenes és egyszerű eljárást lefolytató békéltető testülethez fordulhat. A békéltető testület egyezséget próbál meg létrehozni a fogyasztó és a vállalkozás között, ennek hiányában pedig dönt az ügyben. Fontos, hogy a vásárló csak szerződésének teljesítésével, azaz egyedi jogvitájával kapcsolatban fordulhat a testülethez, más, a fogyasztóvédelmi hatóság hatáskörébe tartozó ügyben (pl. megtévesztés, árfeltüntetés, stb.) nem, ilyen esetben a békéltető testület átteszi az ügyet a fogyasztóvédelmi hatósághoz.
A vállalkozás székhelye szerinti békéltető testület elérhetőségei:
Tolna Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany János u. 23-25.
Telefon: 06 74/529-252 06 30/664-2130
E-mail: bekelteto@tmkik.hu kamara@tmkik.hu
Az Európai Fogyasztói Központ határon átnyúló fogyasztói jogvitája megoldásában segít. Amennyiben külföldi céggel szemben merül fel fogyasztói panasza, az Európai Fogyasztói Központ segít Önnek a panasz megoldásában. A Központ a más EU-s országban, Izlandon vagy Norvégiában honos vállalkozással szemben érdemi szakmai panaszkezelési segítséget nyújt, más külföldi országban székhellyel rendelkező cég esetén pedig tájékoztatást ad a lehetséges megoldási lehetőségekről és fórumokról.
Az Európai Fogyasztói Központhoz az alábbi elérhetőségeken lehet fordulni:
Postai úton (Innovációs és Technológiai Minisztérium – Európai Fogyasztói Központ; 1440 Budapest Pf. 1.),
E-mailen (info@magyarefk.hu), valamint
Telefonon a 06-1-896-77-47-es számon.
Online vitarendezés (OVR). Az Európai Bizottság egy internetes felületet, az online vitarendezési platformot (OVR platform) működteti azon fogyasztók számára, akik panasszal kívánnak élni az általuk online vásárolt termékekkel vagy szolgáltatásokkal kapcsolatban, és fel szeretnének kérni egy semleges harmadik felet, azaz egy alternatív vitarendezési testületet a panasz kezelésére. Az OVR platform a https://webgate.ec.europa.eu/odr oldalra kattintással érhető el. Az online vitarendezés az Európai Unió valamennyi tagállamában, Izlandon, Norvégiában és Liechtensteinbe érhető el. Igen, a magyar és az előbb felsorolt bármely országban honos online vállalkozással, szolgáltatóval szembeni panaszok, jogviták esetén is lehetőség van online vitarendezésre.
Bírósági út. Fogyasztói panasz, kárigény, egyéb polgári jogi követelés érvényesítése esetén lehetőség van a fenti vitarendezési lehetőségek helyett vagy mellett az igényérvényesítés érdekében az általános hatáskörű bíróságokhoz fordulni. Az általános hatáskörű bíróságok listáját, elérhetőségüket a https://birosag.hu/birosag-kereso internetes oldalon érheti el.
A jótállásra vonatkozó tájékoztatás
A vállalkozásbékéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terhetli.
Jótállás
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján az Eladó jótállásra köteles a rendelet 1. számú mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkek, valamint az ott meghatározott körben azok tartozékai és alkotórészei eladása esetén.
Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?
Hibás teljesítés esetén szerződés alapján a kötelezett jótállásra köteles. A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető.
Milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg Önt a kötelező jótállás esetén?
A Vásárló jótállási joga alapján kijavítási vagy kicserélési igénnyel élhet, a jogszabályban biztosított esetekben árleszállítást kérhet, vagy végső soron elállhat a szerződéstől, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
A Vásárló a kijavítás iránti igényét választása szerint az Eladó székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és az Eladó által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.
Érvényesítési határidő
A jótállási igény a jótállás időtartama alatt érvényesíthető, a jótállás időtartama a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szerint: 10.000 forintot elérő, de 100.000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén 1 év; 100.000 forintot meghaladó, de 250.000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén 2 év; 250.000 forint eladási ár felett 3 év.
E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár, azonban a fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a Vásárló a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
Jótállás kezelése
A kijavítás kezelésekor az Eladónak törekedni kell arra, hogy a kijavítást 15 napon belül elvégezze. A kijavításra nyitva álló határidő a fogyasztási cikk átvételekor indul. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a 15 napot meghaladja, akkor az Eladó a Vásárlót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról.
Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során az Eladó részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a vásárló eltérő rendelkezése hiányában az Eladó köteles a fogyasztási cikket 8 napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, az Eladó köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton (számlán, nyugtán) feltüntetett vételárat 8 napon belül a vásárló részére visszatéríteni.
A Vásárló az ÁSZF elfogadásával hozzájárul, hogy számára a tájékoztatást elektronikus úton is megvalósulhasson.
Mi a viszonya a jótállásnak más szavatossági jogokkal?
A jótállás a szavatossági jogok (termék és kellékszavatosság) mellett érvényesül, alapvető különbség az általános szavatossági jogok és a jótállás között, hogy a jótállás esetén a fogyasztónak kedvezőbb a bizonyítási teher.
Három munkanapon belüli csereigény
Webáruházon keresztüli értékesítés esetén is érvényesül a három munkanapon belüli csereigény intézménye. Három munkanapon belüli csereigényt a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alá tartozó új tartós fogyasztási cikkek esetében lehet érvényesíteni, amely szerint, ha a 3 munkanapon belül érvényesíti valaki a csereigény intézményét, akkor az eladónak ezt úgy kell értelmeznie, hogy az Áru az eladáskor már hibás volt és minden további nélkül az Árut ki kell cserélnie.
Mikor mentesül az Eladó a jótállási kötelezettsége alól?
Az Eladó a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatosság és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a szavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik.
SZAVATOSSÁG
Kellékszavatosság
Vásárló a vállalkozás hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés keretében vásárolt új termék vásárlása esetén Vásárló az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait Vásárló érvényesíteni már nem tudja.
Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
Vásárló – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést Vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos árleszállítását vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a vállalkozással.
Vásárló közvetlenül a vállalkozásal szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vásárló igazolja, hogy a terméket a vállalkozástól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a vállalkozás csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Vásárló részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a vállalkozás bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Vásárlónak felróható okból keletkezett, nem köteles Vásárló által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Ha Vásárló a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.
Termékszavatosság
A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő vásárló – választása szerint – a 4.1. pontban meghatározott jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Vásárlót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét Vásárló a gyártóval szemben is érvényesítheti.
Termékszavatossági igényként Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Vásárlónak kell bizonyítania.
Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.
Vásárló termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.
A gyártó, forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak, forgalmazónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Az elállás joga
7.1 Az elállási jog gyakorlásának módja, határideje
A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet értelmében a fogyasztónak minősülő Vevő indoklás nélkül elállhat a vásárlástól a termék kézhezvételétől számított 14 napon belül. Kézhezvételnek futárszolgálattal történő kézbesítés esetén a kézbesítés napját értjük. Az elállási határidő a kézhezvételtől számított 14 nap elteltével jár le. Elállás esetén a Vevő az elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát írásban köteles eljuttatni (pl. postán, faxon, elektronikus úton küldött levél formájában) az alábbi címre:
CENTRUM SHOP KFT.
7090 TAMÁSI,Rákóczi u. 95.
E-mail:allatiweb18@gmail.com
Az elállási nyilatkozat a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 2. számú melléklete szerinti Elállási/Felmondási nyilatkozat (link: https://www.allatiweb.hu/elallas.pdf ) felhasználásával is megtehető. A Vevő határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát.
A vásárló elállási jogát a szerződé megkötésének napja és a termék átvétele közti időben is gyakorolhatja.
Ha a fogyasztó nem a legkevésbé költséges, szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást választja, az ebből adódó többletköltséget a vállalkozás nem köteles megtéríteni.
A vállalkozás követelheti a termék jellegének, tulajdonságának és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkentés megtérítését.
7.2 A Vevő kötelezettségei az elállási jog gyakorlása esetén
Elállás esetén a Vevő a terméket sértetlen – külső sérelmi nyomoktól, használattól mentes – állapotban a Vevő nevének feltüntetésével köteles haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül saját költségén visszaküldeni a CENTRUM SHOP KFT. 7090Tamási, Rákóczi u.95. szám alatti címére. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő lejárta előtt elküldi a terméket. Az elállási jog gyakorlása miatt a termék visszaküldésének közvetlen költségét a Vevő viseli. Utánvéttel visszaküldött csomagok átvételére a Szolgáltatónak nincs lehetősége.
7.3 A Szolgáltató kötelezettségei az elállási jog gyakorlása esetén
A kifizetett vételárat és teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket a Szolgáltató visszatéríti az elállási nyilatkozat kézhezvételétől számított 14 napon belül. A Szolgáltató mindaddig visszatarthatja a vételár és a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségek megfizetését, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. A vállalkozás a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza kivéve, ha Vevő más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja. A szállítási költség a teljes rendeléstől való elállás esetén kerül visszatérítésre.
A Vevőt megillető elállási jog gyakorlásának akadályai
Az elállás joga nem gyakorolható a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § (1) bekezdésében meghatározott esetekben, így különösen olyan áru értékesítése esetében:
amely a fogyasztó személyéhez kötött, illetve amelyet a fogyasztó utasításai alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy amely természeténél fogva nem szolgáltatható vissza.
Felelősség kizárása
8.1 A Webáruház működéséből eredő károkért való felelősség kizárása
A Szolgáltató nem felel a rajta kívül álló okból bekövetkezett károkért, így különösen, de nem kizárólagosan a Webáruház használatából, esetleges üzemzavarából, az adatok bárki által történő megváltoztatásából, az információtovábbítási késedelemből eredő, a vírusok által okozott, a szoftverhibából, internetes hálózati, vagy rendszerhibából adódó károkért. Nem felel továbbá a Szolgáltató a termékismertető leírás téves értelmezéséből, valamint az adatbázisban szereplő esetleges hibákból, elírásokból eredő károkért.
8.2 A Vevő nyilatkozataiból eredő károkért való felelősség kizárása
A Vevő teljes körű szavatosságot vállal a regisztrációkor megadott felhasználói adatok és nyilatkozatok valóságtartalmáért. Amennyiben utóbb kiderül, hogy az általa megadott adatok vagy nyilatkozat bármelyike nem felelt meg a valóságnak, és ebből a Szolgáltatót bármilyen kár éri illetőleg a Szolgáltatóval szemben bármilyen joghátrányt érvényesítenek, a Vevő köteles a Szolgáltatóval szemben maradéktalanul helytállni, és a Szolgáltató fenntartja jogát, hogy a Vevővel szemben kártérítési igényt érvényesítsen.
Egyéb rendelkezések
9.1 Hírlevelek küldése szolgáltatásra történő feliratkozás alapján
A Szolgáltató jogosult a Vevő részére hírlevelet vagy egyéb reklám levelet küldeni, amennyiben a Vevő a regisztrációkor a megfelelő adatai megadásával ehhez előzetesen és önkéntesen hozzájárult. A hozzájárulás a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény 6. § (1) bekezdésen alapuló hozzájárulásnak minősül, melyet Vevő bármikor jogosult visszavonni, mely esetben Szolgáltató további hírlevelet, egyéb reklám levelet a Vevőnek nem küld, egyúttal a Vevő adatait törli a hírlevélre feliratkozott felhasználók nyilvántartásából.
9.2 Szerzői jog
Az oldalon elhelyezett tartalom, az oldal külalakja, szerkezete – eltérő jelölés hiányában - a Szolgáltató szellemi alkotása, így jogi védelem alatt áll. A honlap bármely szöveges és képi tartalmának felhasználása és többszörözése csak a szerző (Szolgáltató) előzetes írásbeli hozzájárulása alapján engedélyezett.
9.4 A békéltető testülethez fordulás lehetősége
A Szolgáltatóval szemben felmerülő vitás ügyek (fogyasztói jogvita) egyszerű, gyors, bíróságon kívüli rendezése céljából a Vevő békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A Szolgáltató székhelye szerint illetékes békéltető testület: Tolna Megyei Kereskedelmi és Iparkamara7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet Telefonszám: 74/411-661
9.5 Joghatóság és illetékesség kikötése
Felek a szerződésre és az abból eredő jogvitákra a magyar jogot rendelik alkalmazni. A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a mindenkor hatályos magyar jogszabályok rendelkezései irányadók, különös tekintettel az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, a Polgári Törvénykönyv, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet, illetve az adatvédelmi jogszabályok rendelkezéseire. Felhasználó és a Szolgáltató a jelen általános szerződési feltételek hatálya alá tartozó jogvitáikra nézve kikötik a SZEKSZÁRDI JÁRÁSBÍRÓSÁG (Cím:7100 Szekszárd, Augusz I. u. 1-3.) illetékességét.
9.6 Az általános szerződési feltételek hatálya, módosítása
A Szolgáltató jogosult az általános szerződési feltételeket bármikor indoklás és külön értesítés nélkül, egyoldalúan módosítani. Jelen általános szerződési feltételek 2018. január 01. napjától visszavonásig.
Felek a jelen Általános szerződési feltételeket, valamint Adatvédelmi tájékoztatót elolvasták, értelmezték, tudomásul vették és azt, mint az akaratukkal mindenben megegyezőt magukra nézve kötelezőként fogadták el.